شعر هیئت

اشعار آئینی

.

.


یا علی یا علی علی حیدر

نصّ قرآن سینجلی حیدر

ذکر هر روز من صد و ده بار

مددی والی الولی حیدر

بی بدل قاهر العدو لله

چون تو ناید دگر یلی حیدر

با نگاهت روانه ی جنت

میشوم بی معطلی حیدر

تو محرک تو مبدا شور

این غزل های تنبلی حیدر

تار و پودش به تو گره خورده

مثنوی های مخملی حیدر

 

ذره ای هستم آفتابم کن

زیر پای خودت ترابم کن

 

من و عمری گدا شدن آری

با شما آشنا شدن آری

در دو عالم فناء فی الحیدر

بانگاهت فنا شدن آری

زیر ایوان طلای شهر نجف

پیش پایت فدا شدن آری

همه شب تا سحر به نام شما

مست جام ولا شدن آری

تا تو ارباب و سرورم هستی

خاک راه شما شدن آری

به تمنای خوشه ی رطبی

سر کوچه گدا شدن آری

 

من و غیر سبوی تو نه نه

هم کلام عدوی تو نه نه

 

من و از تو جدا شدن هرگز

با کسی آشنا شدن هرگز

با شما با خدا  شدم آقا

بی شما با خدا شدن هرگز

تا زمانی که سائلت هستم

سیدالاغنیا شدن هرگز

یا کریم حریم تو شده ام

جز هوایت هوا شدن هرگز

روی بالم نوشته ام دیدی؟

به کسی مبتلا شدن هرگز

تا نیایم زیارت نجفت

راهی کربلا شدن هرگز

 

تو همه شور و شین من هستی

هم حسن هم حسین من هستی

 

روشنی نگاه زهّادی

روح سجاده های عبّادی

بهترین راه طیّ عرفانی

سالکان را فقط تو استادی

عارفان  بی قرار چشمانت

تو انیس النفوس اوتادی

تا که ایمان بیاورند همه

مومنون را بخوان به نوزادی

یاعلی یا امیر یا ساقی...

جانمی جان چه ختم اورادی

دل به دل راه دارد آقاجان

خوش بحالم اجازه ام دادی...

 

تا برای شما قلم بزنم

طرحی از گنبد و حرم بزنم

 

با نگاه شما بها دارم

با صفای شما صفا دارم

أَشهَدُ أَنَّکَ وَلیُ الله

بهتر از تو دگر کجا دارم ؟

ز در خانه ات نخواهم رفت

هرچه باشم ولی وفادارم

آرزومند کربلا هستم

به سرم شور نینوا دارم

نجفی روزی ام کن آقاجان

شوق آن گنبد طلا دارم

 

غرق در شور و شادی و شعفم

مدحیه خوان شاه لوکشفم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی