شعر هیئت

اشعار آئینی

.

.

به مقامات بیشتر نرسید

 نیمه شب آنکه پشت در نرسید

بُرد آن کس که زودتر آمد

باخت آن کس که زودتر نرسید

کل یک هفته غصّه خواهد خورد

 هر که وقت کمیل سر نرسید

چیزی از بندگی نفهمیده است

 هر که بر گریهی سحر نرسید

نان شبهه به من اثر کرد و

به دلم از تو یک نظر نرسید

همهاش خرج مال دنیا شد

 زحمتم سوخت به ثمر نرسید

آنقدر معصیت زمینم زد

که به من فیض بال و پر نرسید

نظرم خیره شد به این و به آن

 و ز آقا به من نظر نرسید

تلخ شد کام من ز غیبتها

 گر به شیرینی شِکر نرسید

بیلیاقت شدم ضرر کردم

 درد دین هم به این جگر نرسید

بهتر آن که به روی دار رود

 سر به خاک نجف اگر نرسید

منم و آرزوی کربُ بلا

به گدا مزد یک سفر نرسید

 


 

نظرات  (۱)

عالی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی